Ting Jeg Kigger Efter i en God Restaurant

Når jeg skal bruge mine hårdt opsparede penge penge på at spise ude, så forventer jeg naturligvis at have en oplevelse, der overgår hvad jeg havde fået ved at spise hjemme. Jeg forventer at hygge mig, have følelsen af at forkæle mig selv og nyde mit glas Dom Perignon i lækre og indbydende omgivelser. Hvis du ejer en restaurant, og gerne vil imponere dine kunder nok så de er glade og kommer tilbage en anden gang, så er det også værd at læse med her. En glad kunde spreder ordet og får dig endnu flere nye kunder. Desværre finder man ofte kun ud af hvor god eller dårlig en restaurant er, ved at opleve den. Mine erfaringer kommer fra en enkelt by, når det kommer til at spise på Restaurant København. Det er dog de samme ting der gør sig gældende, uanset om spisestedet ligger i København, Århus eller Hong Kong. Her lister jeg nogle af de kvaliteter jeg kigger efter, når jeg vurderer hvor god en restaurant er:

1. Mad af høj kvalitet

En god restaurant, der værdsætter sine kunder, vil gå i langt for at sætte høje standarder for fødevarekvaliteten. Kvalitetsmad kan hurtigt tjene sig selv hjem, da restauranten får et godt omdømme, og langt de fleste gæster vil have lyst til at komme på besøge igen og endda anbefale stedet til deres venner og bekendte. De anvendte ingredienser og dygtigheden af kokkene har stor betydning for fødevarenes konsistens, og det skal gerne være en konsistens oplevelse for dine kunder. Når du sammenligner restauranter, og du ligesom jeg har en vis erfaring med mad, skal du overveje, hvad andre gæster har at sige om kvaliteten af den mad, man kan forvente på restauranten.

2. Den samlede oplevelse

En anden kvalitet, der får en restaurant til at skille sig ud på en god måde, er den samlede oplevelse. Hvor interaktive og venlige er personalet? Er hygiejnen tilfredsstillende? Er tjenerne kompetente, og hvor hurtigt og professionelt løser de eventuelt opståede problemer? Kundetilfredshed er noget af det vigtigste for en restaurant, og derfor skal alt gøres for at sikre, at kunderne har den mest behagelige oplevelse hver gang. Restaurantanmeldelser kan hjælpe dig med at finde ud af, hvordan en restaurant generelt behandler kunderne.

3. God ledelse

Ledelsen spiller en stor rolle i, hvordan restauranten køres. Det er også her, der skal lægges en indsats i forhold til at sikre, at kunderne er tilfredse. Hvilke foranstaltninger har ledelsen indført for at lette driften af stedet? Overvåges personalet med hensyn til service og kundehåndtering? En god restaurant skal have et aktivt ledelsesteam, der ved, hvordan man håndterer problemer når de opstår. Som kunde vil du også kunne mærke, at du kan få hjælp med alt, hvad du kunne have brug for, mens du er i restauranten. Når man føler at man bliver lyttet til, øger det chancen for en god oplevelse og en lyst til at vende tilbage.